Historie

De vereniging heeft zich diep geworteld in de Haaksbergse gemeenschap en neemt een niet meer weg te denken plaats in. De vereniging stelt zich tot doel het beoefenen van instrumentale muziek. Om dit doel te bereiken houdt zij zich bezig met opleidingen, repetities, het geven van concerten, het deelnemen aan concoursen en het geven van muzikale ondersteuning bij diverse festiviteiten zoals optochten, serenades bij belangrijke jubilea en daar waar muzikale ondersteuning gewenst is.

Sinds 1915 is de vereniging aangesloten bij de KNFM (= Koninklijke Nederlandse Federatie van Muziekverenigingen). Vanaf 1921 neemt men deel aan concoursen onder auspiciën van de KNFM. Begonnen in 1921 in de 4e klasse klom men al snel op naar de afdeling uitmuntendheid in 1932. Vervolgens kwam men uit in de ere-afdeling, gevolgd door de vaandelafdeling en momenteel speelt het orkest in de 3e divisie (voorheen afdeling uitmuntendheid).