Frits Pol

Frits Pol begon als 11 jarige als klarinettist op de muziekschool in Almelo. Op het conservatorium behaalde hij het docenten- en uitvoerend examen voor klarinet. Een aantal jaren later heeft hij ook het docenten diploma voor Saxofoon behaald. Hij volgende zijn toen studie bij Johan van Der Linde, lid van het wereld beroemde Aurelia saxofoon kwartet. Na zijn studies op klarinet en saxofoon heeft Frits vele jaren solo concerten gegeven in binnen- en buitenland, o.a. in St. Petersburg (Rusland) en Perth (Australië). Momenteel is hij werkzaam als docent klarinet en saxofoon bij Stichting Muziekonderwijs Haaksbergen.

Daarnaast geeft hij les op de muziekschool in Borne. Naast dirigent van het Aspiranten Orkest, heeft Frits de leiding over diverse jeugdorkesten in de omgeving en is hij dirigent van een gemengd koor. Verder gaat Frits regelmatig met jeugdgroepen naar het buitenland om aan internationale muziekfestivals mee te doen. Diverse keren brachten hij en zijn leerlingen een bezoek aan de Haaksbergse partnergemeenschap Nagykörös in Hongarije. Ook in Zwitserland en Oostenrijk werd deelgenomen aan internationale muziekfestivals.

Frits