Slagwerkgroep

De slagwerkgroep De Pleerstökskes bestaat momenteel uit 14 leden en staat onder leiding van John Scheggetman.
De Pleerstökskes spelen zowel slagwerkstukken van papier als zelf gecomponeerde stukken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van al het slagwerk/percussie materiaal dat voor handen is. Van snaredrum tot concertbas, van tom tot Chinese gong, van sambaballen tot boomwhackers, van drumstel tot pauken en ga zo maar door.

Er wordt veel gewisseld van instrument tijdens optredens en zo worden de slagwerkvaardigheden van iedereen breed op peil gehouden.

De Pleerstökskes spelen bij allerlei evenementen. Zoals tijdens markten, openingen van bedrijven, bij een feest of in het theater.

Drumband

De Pleerstökskes vormen ook de drumband van het geuniformeerde Harmoniekorps dat veelal bij officiële geledingen te zien en te horen is. Dan worden er straatmarsen gespeeld en af en toe ook wat vrijere stukken.

Repetitie

De Pleerstökskes repeteren elke dinsdagavond van 19:30 tot 21:30 uur. Kom gerust een keertje kijken om te ontdekken of De Pleerstökskes een slagwerkgroep is waarin je mee wilt spelen!

Vacatures

Lijkt het jou nou leuk om ook slagwerk te (leren) spelen bij de Pleerstökskes? Elke ervaren slagwerker kan direct meedoen in de groep.

Lessen

In samenwerking met de Stichting Muziek Onderwijs Haaksbergen zijn er ook lessen te volgen. En die lessen zijn er al voor kinderen vanaf jonge leeftijd.

Contactpersoon

Voor meer informatie over de Slagwerkgroep kunt u terecht bij John Scheggetman.